泛华网滾动新闻

2013年11月1日星期五

聚焦中国: 中国孔子学院项目在越南引发忧虑

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
中国孔子学院项目在越南引发忧虑
Oct 31st 2013, 23:44

在越南设立推广中文和中国文化的孔子学院招致越南学者的批评,他们说北京当局试图让中国的意识形态入侵越南。
 
中国总理李克强本月访问越南时达成了在河内设立孔子学院的协议。
 
但是有关计划在越南社交网络导致激烈的辩论。
 
中越关系专家阮雅博士对美国之音越南语组说,北京想要通过文化影响来发挥其软实力。
 
阮雅说,中国在经济方面已经成功地在越南增强了力量,因为越南市场充满中国货,而且越南与强大得多的邻国中国的贸易存在巨大的贸易逆差。
 
美国之音联系了孔子学院在北京的总部,但是他们不愿对有关报道发表评论。
 
据报道,目前有400多所孔子学院设在世界各地的大学。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论

全部目录